jaha

Måhända är där något fel på mig, något allvarligt sådant - där felet ligger i att jag känner...ingenting. Jag kan inte minnas när det började, hur länge det hållit på eller varför. Men så ofta nu för tiden känner jag ingenting åt alla håll - vare sig glädje, rädsla eller något annat - låt det bara ske och vara och gå förbi. Jag orkar inte bry mig längre. Man kan tycka att nu sitter jag ändå här, i ett annat land med intryck och med människor jag verkligen kommit att gilla. Men jag känner det inte, inte på riktigt. Mer går tankarna och svaren mekaniskt - jo, såhär ska det vara när man är glad, hence - jag är glad. Men nej. Och det är inte pessismism som talar, det är inte hemlängtan och det är inte ledsamhet - det är just ingenting. Apati kallas det väl antar jag.

För här är verkligen bra (talat utifrån ett helt icke-politiskt, och enbart personlig trivselhetsmässigt perspektiv). Bättre än jag hoppats och allt det där.

Jag bara väntar på att få vakna igen.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kan det inte vara den där overklighetskänslan som lagt sig som ett töcken då? Du vet när man väntat så länge på någonting så att när det väl händer så är det bara overkligt och omöjligt att ta in. Sen när man tänker tillbaka på det så tycker man det har varit fantastiskt, men ändå minns man inte allt klart för att det känns som ett annat liv typ.. Svammel

2010-09-22 @ 22:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0