åsikt med självförtroende?

Så sitter vi här och våndas så smått inför seminarium som snart komma skall. Håller tummarna för att det finns folk som håller låda och har förstått...för vad ska jag säga? "Jag får mina böcker klockan 13 idag, så jag har inte hunnit..."

Det jävliga är ju att det enda vi skulle läsa skulle lästs i den bok jag faktisk sedan innan har. Men det upptäckte, tog vi reda på, först igår. Och det är ju SÅ otroligt dammigt. Satan det var ju den här terminen det skulle bli ordning på mig! Plugga i tid, gå på föreläsningar och vara allmänt duktig. Jag har knappt läst någonting och missat en av två föreläsningar. Det är till att gå ut hårt!

Det mest fantastiska är när man läser under rubriken 'seminars' i kursguiden man fått: You should be able[...]and argue your analyses and points of view effectively and with confidence.

WITH CONFIDENCE? Jag har ju för bövelen inte ens några åsikter, hur ska jag då kunna uttrycka dessa with confidence??? "Ja, alltså...det här med kriget...det var ju tråkigt förstås. Och det finns ju ingen sanning, utan bara föreställningar som de säger....i den där teorin...i konstruktivismen" Är det möjligtvis med självförtroende?

Game Theory överraskade dock positivt. Kanske inte för att kapitlet var så fantastiskt intressant, men för att mycket byggde på teorier från John Nash - som filmen A beautiful mind bygger på. Kapitlet byggde alltså nästan på Russell Crowe! Ohh

Nej, vad i helvete - dags för seminarium! Sen blir det skola igen först på tisdag. Åh vad det ska sovas fram tills dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0