even the dogs

Jag framställer ju gärna mig själv som något negativ och hatiskt mot allt och alla, men när det kommer till kritan finns det ju få saker som jag verkligen avskyr -ja, alltså jag menar genuint hatar. Jag kan ju exempelvis inte, med handen på Murphys lag, säga att jag på fullt allvar hatar mänskligheten - även om det ibland vore lockande.

Men för att min jargong inte helt ska urlakas kan det kanske vara på sin plats att rikta fokus åt en av de saker som jag verkligen på allvar känner avsky emot, något som får ögonen att svartna långt ner i dess hålor. Jag talar så klart om min fantastiska telefonoperatör 3. Jag var där idag - min telefon mår så att säga inte något vidare, men eftersom efterfrågan på lånetelefoner tydligen är bra mycket större än utbudet, och jag trots allt inte vill leva helt utan, får jag vårda min trashank så ömt och gott det går ett tag till.

Nåväl, fine om det inte finns någon lånetelefon till handa då. Det är inte vad som irriterar mig mest. Det som irriterar mig å det grövsta är att jag aldrig varit inne i en 3-butik där personalen inte utgörs av de vackraste av manliga exemplar. Har man på allvar som affärsidé att enbart anställa snygga killar? Som samtidigt som de berättar att de TYVÄRR inte kan hjälpa till tittar en i ögonen och är så otroligt ledsna. Det kan inte finnas någon på denna jord som är 'så hemskt ledsna' lika ofta som säljarna på 3. 

Och det enda man vill göra är att skrika i slow-motion och på filmmanér (sådär så att salivet yr och deras hår blåser) att det fungerar inte! Dina ursäkter biter inte! Jag vill ha en telefon som fungerar, inte en falsk och påkopplad charm och jag tycker inte att 'picture perfect' är särskilt snyggt! Plågsamt nog vet man att mest hatar man det nog för att man en gång trots allt föll för det:

visst, situationen var ultimat för Mr Picture perfect - min dåvarande telefon var på lagning, självkänslan var säkert låg, och han var en duktig säljare. Men nog fan blev man lite knäsvag av att höra sitt namn sådär många gånger, och visst drogs man in i de där förbannade ögonen samtidigt som en röst ekade att det här var under ens egen värdihet. Förlöjligandet sköljde över en, när man först dyrt och heligt svurit på att det spelade ingen roll vad han sa för jag skulle ingenting ha, och plötsligt spatserade man ut med både telefon och bredband. Grundlurad förstås, men ändå med en viss svaghet i kroppen.

Och såhär efteråt, när man inser vilken jävla skit det var alltsammans, då fylls den där svagheten i kroppen istället av skam. Och den enda rösten som ekar i huvudet är den som tillhör Hotellmanagern (eller vad fan han är) i Dirty Dancing. Ni vet, när han förklarar för servitörerna hur de ska bete sig mot gästerna:

"and show the goddamn daughters a good time. All the daughters, even the dogs"

Och det är väl så de ser en, som en av hundarna - men jag kan berätta att jag föll kanske för det en gång. Inte en gång till. Nu får ni vara hur jävla charmiga ni vill, och ni kan be om ursäkt från djupet av era blå ögon. Jag vet att vi inte ska ligga ändå, och jag vill bara ha min telefon. Det är allt!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja jag tror faktiskt att det är deras affärsidé, inte nog med att de charmar massorna, de är säkert hyfsat billig arbetskraft också!

Sen är det ju inte så konstigt att du blev "lurad" av 3 den där gången, människan ljög ju dig och oss andra rakt upp i ansiktet! Jag försvarar absolut inte 3, för det är ett idiotföretag, men han gick ju inte ens efter deras regler.

Telia is the shit, men Telia är för dyrt om man pratar mycket i telefon och faktiskt behöver en ny telefon!

2010-04-24 @ 11:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0