visa vid vindens ängar

Finns ingen låt som får mina tårkanaler att svika mig så som 'visa vid vindens ängar'. Så klart är det Håkan Hellströms fel, för ingen sjunger den som han sjunger den, men sen har det liksom eskalerat. Nu gråter jag alltså till och med när Alexander Rybak sjunger denna fantastiska låt i så ska det låta. Och ja, jag har tittat på Så ska det låta - måhända att det är fredagskväll och man borde vara ute på stans krogar, supa och raggla hem i ottan, men sådan är inte -har aldrig varit, och kommer troligtvis aldrig heller bli- min stil. Jag tycker om Så ska det låta. Jag tycker om trevligheten i famiiljeprogrammen och framförallt tycker jag om kravlösheten - sitta i soffan, halvglo på TV:n, samtala lågmält.

Och jag tyckte särdeles mycket om denna kväll. Med rosévin, kex, frukt och ost med Karin och Johanna, och sedermera även Karins extended familj, som härmed får anses vara godkänd! och jag tackar, bockar, bugar och böjer för denna kväll. Samtidigt som jag nu, hemkommen, nattsuddar och drömmer mig till okända tider medam Håkan Hellström och Visa vid Vindens ängar spelas om och om och om och om igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0