Nattvätt

Aldrig igen ska jag komma på den briljanta idén att boka tvättid mellan 24 och 03.00. Satan så drygt detta är.
Men vad gör man när alla andra tider är bokade, och allt man äger osar kaffestank? Då hör jag ändå till den skara som vanligtvis älskar doften - hör till dem vars hud knottrar sig av njutning då Löfbergs Lila-skrapan rostar sina bönor. Och kaffedoften är för alltid förknippad med just denna skrapa och med kära Värmeland, och trots att Zoega är så mycket godare kan jag aldrig förmå mig köpa annat än äkta Löfbergs Lila. Men som sagt - hur fint doften än sprider sig över Karls stad när bönan rostas förvandlas doften till stank när den breder ut sig över kläder och filtar. Och då blir det helt enkelt tvättid i senaste natten. Men nu får det trots allt vara nog och tvätten ska in i lägenheten torr eller inte. Må så vara om kaffestanken ersätts av mögelstank - omväxling förnöjer sägs det ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0